Policie ČR - www.policie-čr.cz Přeskočit na hlavní obsah | Přeskočit na navigaci
Klíčová slova webu

Policie České Republiky, hledané osoby, pátrání po osobách, FBI, městská policie, Stb seznamy, bodové hodnocení, přestupky řidičů, dopravní nehody, autonehody, zákony, CIA, policejní sbory v zahraničí, kriminalistika, přestupky, policejní aféry, INTERPOL, policista, pátrání, POLICIE ČR

Policie: 158   |   Hasiči: 150   |   Záchranná služba: 155   |   Tísňová volání: 112   |   Městská policie: 156

Navigace

Anketa

Považujete zabezpečení závodů rally za dostatečné?

Nevím
401 hlasů v anketě 401

Považujete za správné zavedení povinnosti užívat zimní pneu?


Motokolo – s řidičákem či bez něj?

V posledních letech se i u nás začaly prodávat takzvaná motokola. Mnoho lidí však mylně myslí, že při řízení motokola není podmínkou řidičský průkaz. Ne vždy tomu tak je.

Jak uvedla v tiskové zprávě mluvčí policie nprap. Eva Maturová, je možné řídit motokolo bez platného řidičského průkazu pouze v případě, že motor kola je pomocný, dodatečně namontovaný a odnímatelný.

Naopak motokola vybavená zabudovaným motorem lze řídit pouze s platným řidičským průkazem skupiny AM, technickým průkazem a dokonce je potřeba mít u sebe doklad o pojištění zákonné odpovědnosti. Řidič musí mít na hlavě i přilbu. To platí i pro kola do 50 cm3 s maximální konstrukční rychlostí 25 km/h.

Prodejci by takové kolo měl vybavit i dokladem o tom, že je schváleno pro provoz na pozemních komunikacích.

zdroj: Tisková zpráva Krajského ředitelství Pardubického kraje

Povinné ručení
Nejlevnější povinné ručení od ePojisteni.cz!
Zimní pneumatiky
Hledáte levné pneumatiky? Široká nabídka značkových pneu skladem

Komentáře:

Filip | 14. 04. 2015 - 02:55:17

pomocný, dod. namontov. a odnímatel.

Pomocným motorem je každý který pomáhá a není jediným zdrojem pohonu stroje. Dodatečně namontovaný je až po kompletním sestavení stroje.
Odnímatelným je pokud ho lze odejmout ručně nebo s ručním nářadím.
Jsem 40 let vývojovým konstruktérem a byrokrati jsou moji největší nepřátelé, samozvané impotentní (rozuměj tvůrčí práce neschopné)brzdy vývoje.

Filip | 14. 04. 2015 - 03:07:53

Prokletý lobbysmus

Veškeré problémy kolem pomocného pohonu kol by skončily, kdyby nebyla uměle nalobována rychlost pouze 25 km/h. Při tom by stačilo aby byla povolena rychlost jen trochu větší než jakou jezdí běžný cyklista po delší dobu, třeba max. 35km/h, klidně svázaná s povinnou definovanou účinností brzd.
Vždyť mladý cyklista je schopen trvalejší rychlosti právě tak asi 35km/hod a nikdo tomu nezabrání ani kdyby byl desetinásobným policistou. Vyšší povolená rychlost by znamenala vyšší zájem o jízdu na těchto kolech a to je právě důvod k obavám aby neubylo plátců daně za pohonné hmoty a drahá motor. vozidla.
I toto rychlejší kolo je stále o několik řádů méně ohrožující okolí než těžké a rychlé vozidlo.
Zároveň je diskriminující výkon 250 W, když spíše riskující mladík schopný sám rozjet kolo na vyšší rychlost váží 65 kg a rozvážnější dospělý třeba 100 kg.

hrabex | 30. 04. 2011 - 16:52:42

...

tak to by mne taky zajímalo. Ono je to v článku napsáno stejně jako v zákoně. Leč vysvětleno blíže to není. Představuju si , že nesmíš svařovat, vrtat, brousit...Prostě kolo se po odmontování musí dostat do původního stavu

Natural666 | 19. 03. 2011 - 19:18:30

motokolo

Dobrý den,
Mna by zaujímalo ako to myslíte s tým odnímatelným motorom na bicykel a zabudovaním motorom na bicykel.
Snád je to jedno lebo v oboch prípadoch sa dá motor z bicykla odobrat.Jedine že by ten motor niekto privaril priamo s rámom bicykla:)


Vyhledávání

Aktuálně na webu

Chcete reagovat na některý článek, událost, chování policistů? Ke každému článku můžete přidat vlastní komentář. Více informací »

Reklama


Reklama